Strona gówna Technologie Jak pozycjonować, żeby nie żałować

Jak pozycjonować, żeby nie żałować

537

Czy w branży SEO można przedobrzyć? Czy można podjąć tak szerokie działania, że ich skutki okażą się być odwrotne do zamierzonych? Niestety tak, szczególnie wtedy, gdy zleceniodawca ma bardzo mgliste pojęcie o kwestiach związanych z pozycjonowaniem i postanowi zlecić zaopiekowanie się swoją stroną kilku agencjom jednocześnie.

Pewna firma zajmująca się grami MMO biorąca udział w jednej z konferencji podzieliła się swoimi, niezbyt pozytywnymi, doświadczeniami ze współpracy z branżą pozycjonerską. W ramach opiewającej na kilkaset tysięcy złotych dotacji jej właściciele postanowili zainwestować w kompleksowe przygotowanie kampanii promocyjnej, obejmującej również zapewnienie stronie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Niestety przywołany już brak wiedzy sprawił, że podeszli do tematu mało profesjonalnie, działając w nieskoordynowany sposób i podejmując pochopne decyzje, co skutkowało zatrudnieniem aż czterech agencji zajmujących się pozycjonowaniem jednocześnie. Można domniemywać, że działając w ten sposób zakładali zdecydowane przyspieszenie osiągnięcia pożądanego efektu, a co za tym idzie także odczuwalnego dla portfeli zwiększenia dochodów. Niestety, jak to zwykle bywa, teoretyczna koncepcja nie znalazła pokrycia w rzeczywistości.

Strona, jak twierdzi przedstawicielstwo firmy, w wynikach wyszukiwania zajmowała miejsce na końcu pierwszej dziesiątki i po osiągnięciu tego pułapu agencje zaprzestawały dalszych działań pozycjonerskich. Co gorsza, ze względu na branżę w której działa firma, część fraz kluczowych „przestała działać”. Tymczasem, w związku ze źle skonstruowaną umową, firma i tak musiała płacić za usługi, które nie przynosiły jej już żadnych korzyści.

Problemów zapewne dałoby się uniknąć, gdyby firma skorzystała z rad ludzi znających zagadnienia pozycjonowania, unikając wielu niepotrzebnych rozczarować i kłopotów. Niestety tego nie zrobiła, a lekcja którą musiała odrobić była wyjątkowo kosztowna… Pozostaje mieć nadzieję, że wyciągnie z niej wnioski na przyszłość.

 

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: https://sitab.pl

  • Wyniki dopasowane do użytkownika

    Każda aktualizacja algorytmów Google jest próbą lepszego dopasowania wyników wyszukiwania …
  • Pozycjonowanie w 2017. 4 elementy sukcesu.

    Każdy rok przynosi istotne zmiany w branży SEO. Co przyniósł nam 2017 rok i czy odbije się…
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Technologie
Komentowanie jest wyłączone

Sprawdź także

Czego dowiemy się od lekarza medycyny pracy?

Czego możemy się dowiedzieć, od lekarza medycyny pracy? Czy powinniśmy nie tylko martwić s…